tirsdag den 19. april 2011

Forårsfornemmelser

Indlægget kan jo næsten ikke hedde andet, når man sidder her i haven i fuld sol og fuglekvidder. Med varm kaffe i kruset og et godt summerbird påskeæg, veltilfreds efter en god frokost. Og det er frokosten jeg gerne vil dele med Jer.

Det startede faktisk på Den Røde Cottage hvor jeg fik denne skønne anretning som appetizer. Jeg var helt solgt til de små "ufoer" af mørk malt dej med en rygeost creme og små spæde forårsurter.


Så da jeg lige ville smørre et par rugbrødsmadder til en forårsfrokost i solen, så var inspirationen nærliggende... for haven bugner af små grønne skud. Lige til at pynte en god frokost af med. Se bare her:


En æggemad med økologiske mayonaise i bunden, gode blommetomater og et blødkogt æg. Salt og peber ... og de fineste små hvide blomster. Hvad de hedder aner jeg ikke, men de smagte lidt i retning af ramsløg.



Spegepølsemaden fik et strejf skvalderkål og sprøde rødløg - og endnu et par af de hvide blomster... og leverpostejen en bellis ved siden af de hjemmesyltede rødbeder. Tilsidst lidt økologiske asparges, let dampet og vendt med en klat smør, lidt æbleeddike, salt og peber. Det gav den skønneste forårsfornemmelse på tallerkenen og et tiltrængt løft efter de mange måneder med rodfrugter og hyggelige gryderetter.


Så nu skal jeg på jagt efter bog om spiselige urter, for med al den snak der er om nordisk mad, så må den findes derude et sted. Titler modtages med kyshånd!

- Posted using BlogPress from my iPad


Ingen kommentarer:

Send en kommentar