fredag den 6. august 2010

Løbetur og nem aftensmad

Det er ikke altid nemt at nå det hele - men jeg fandt en genvej, da jeg genopdagede min samsø-kokotte. Den er ikke som en almindelig cocotte der skal sættes i blød for at den kan bruges. Denne her går direkte i ovnen - og er glaseret, så den kan gå i opvaskemaskinen!
http://www.aida.dk/Default.aspx?ID=535

Inden jeg løb mig en tur, tømte jeg groft sagt køleskabet ind i kokotten... Løg, gulerødder, frisk timian, bønner og lidt bacon fra fryseren - og en rest hakkede tomater. De kunne også komme fra en dåse. Lågen på - og ind i ovnen, indstillet på 180 grader.


Da jeg kom hjem 40 minutter senere, havde været i bad og sulten begyndte at melde sig, så var det blot at tage låget af...

... koge en hurtig gang pasta - og så var der aftensmad. Med god samvittighed. Mmmm....







Ingen kommentarer:

Send en kommentar